lördag 11 juli 2015

Sommar hälsningar från snickerboan

I denna ljuva sommartid har jag inte hunnit uppdatera alls. Mycket på gång som bäst. Mina planer på att ha en lugn sommar där jag fyller mina dagar med att skriva på kandidaten och gradun varvat med att avnjuta kaffe i trädgården eller solbada på villan blev till något helt annat. Nämligen en ny arbetsplats med allt vad det innebär. En helt underbar arbetsplats där jag trivs som fisken i vattnet. Det betyder i sin tur att benen är vita men plånboken lite fetare. En Stockholmresa kommer vi också hinna med. Mer om det senare. Lovar att fota mycket så ni får följa oss på vår sommarresa.

Men lite pyssel hinner jag alltid med. Annars vore jag inte mig själv. I början av sommaren planterade jag ut massa frön i rabatten. För att hålla koll på vad jag planterat fixade jag lite blompinnar. Väldigt enkelt men också väldigt fint.


Vilket material man har är ingen större skillnad. Jag har gjort mina pinnar av vanliga färdighyvlade
pinnar som passade perfekt till mitt projekt. Jag målade mina vita sen skrev jag på dem med svart,
vattenfast tusch. Vill man kunna ändra texten utan att måla om dem kunde man använda svart griffelfärg som går att skriva på med vanlig krita.

Kom ihåg att inte skriva på pinnarna innan färgen torkat.


Såhär såg rabatten ut för ca 2månader sen.






Idag börjar det äntligen blomma i rabatten, och snart hoppas jag det blir dags att skörda de första jordgubbarna. Och tackvare mina pinnar hittar jag förhoppningsvis jordgubbsplantorna 😊

Njut nu av sommaren, så hörs vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar